Alla inlägg den 18 september 2007

Av Fairy J - 18 september 2007 22:12

Varför smyger sig ångesten alltid på en på kvällen? Känner mig så liten just nu. Liten, förvirrad, vilsen. Vet varken ut eller in..

Är rädd för att sova för när jag sover drömmer jag bara hemska saker. Antingen saker som innefattar honom, eller också saker som händer med mig, min familj.... Är så jävla less på allt detta. För en månad sen va allt bra! Fast det var det ju inte egentligen, för någonstans måste det ju varit fel länge eftersom detta hänt... Men hur snabbt livet bara kan slitas ifrån en. Det liv man byggt upp under ett år försvinner, som ett fallande torn. Känns som att någon dragit bort mattan under fötterna på mig.


Ensamhet. Fast ensam är jag inte. Men jag känner mig ensam. FÖRSVINN jävla känslor som tuggar tuggar tuggar, FÖRSVINN! Dra åt helvete, vill aldrig mer kännas vid er, ni mördar mig långsamt!

VARFÖR är man så jävla dum och bjuder in någon till sitt hjärta när man blivit sviken tidigare? Varför lär man sig aldrig av sina misstag? Istället för att va avvaktande i mötet med mina senaste pojkvänner verkar det som att jag bara öppnat upp mig mer och mer och denna gången helt - men det slutar ju alltid på samma sätt! Alla vägar jag gör i livet verkar bli fel.

Så lätt det är för vissa att gå vidare. Dom hånar en för att man är en känslosam människa. Så lätt du verkar ha att glömma allt, glömma mig, glömma oss. Människor som lever på känslorus. När ett känslorus stabiliserar sig är det inte roligt längre... Så tror jag det var i ditt fall.

Ändå blir man så blind. Kärleken gör en blind. Och får en att tro på orealistiska saker som ett fullbordat liv, drömmar, framtidsplaner, tro, hopp, kärlek...

Man älskar, men det slutar med att man blir helt förstörd. NÄR ska sorgen ta slut? Det gör ont hela tiden. Jag räknar dagarna sen han lämnade mig, tänker tillbaka, saknar HELA tiden. Känner mig så jävla ynklig. Det borde väl försvinna snart!???!

Det obehagligaste med allting är - att man öppnar sig så pass mycket för en människa. Och TROR verkligen att man känner den personen på djupet. Man tror sig veta vissa saker den personen aldrig skulle göra, och hur han skulle agera i olika situationer. Man blir alltid lika chockad när man inser att man hade fel. Det är inte bara med Robin jag hade fel.! Vartenda pojkvän ja haft har ja höjt till skyarna, och vartenda en utav dem har bevisat att de tankarna ja hade va fel. Ingen har varit äkta, varför lär jag mig inte, varför öppnade jag upp mig så för dig, varför fattade jag inte...

Man är så jävla dum i huvudet som tror på den sanna kärleken och som söker den. För den sanna kärleken kanske finns, men den gör bara ont. Jag är hellre utan sann kärlek ett helt liv än har så ont som jag har nu.

Av Fairy J - 18 september 2007 17:42

Hejdå lilla fjäril... Du va så fin, men jag kunde inte hålla dig instängd för min egen skull. Dina sista vingslag ska du ta ute i det fria!

Men jag saknar dig redan, och tack för den lilla stund jag fick ta hand om dig. Hoppas din vinge läker och att du får det fint ute i friheten

*love*

Av Fairy J - 18 september 2007 12:49

Jag fann nyss en fjäril i min trapp! Detta måste vara ett tecken! Ett tecken att jag ska klara det här! den är så vacker, min nya vän. Ska ge den ett underbart namn. Den har skadad vingen lite lite längst ut, men den kommer överleva. Ska vårda den med kärlek och låta den bo här hos mig. Den sitter i mitt fönster nu! tack för detta! Jag som älskar fjärilar sååå mycket!

Jag känner LYCKA!

Av Fairy J - 18 september 2007 11:45

Jag måste till Knislinge och hämta min drömfångare! Inatt drömde jag att jag va scizofren! Det va skit läskigt, att jag helt plötsligt var två personer och samtalade med mig själv och sånt... jag tror ja håller på att bli galen....

Av Fairy J - 18 september 2007 00:05

Tycker du beter dig mysko. Du säger att vi ska va vänner. Men när jag skriver till dig för att bara prata om helt alldagliga saker så får man korta svar tillbaks... ja menar är man vänner så ger man väl lite mer än så?

ÄH, ja får väl skita i detta nu! Visst, ja e fett kär  i dig,vill va din vän och ha dig delaktig i mitt liv eftersom du va den bästa vännen ja haft i tio månader, men palla detta lixom. Vad jag än gör blir det fel. Vill gärna vara din vän men får man ingen respons att du verkligen vill detsamma så får man inte. ACCEPTERA kallas det. Precis samma sak som ja anser med Loffe när han vägrar acceptera att ja inte vill ha med honom att göra. men ja tycker bara att då behöver man inte skriva saker som "jag vill att vi ska kunna va vännner" för är man det så beter man sig väl som det gentemot varann!?

Äh du hade kanske bara en dålig kväll...

Har en avskeds gåva ja vill ge honom. Inget köpt, bara ett brev, o två skivor. Vill bara ge ett minne av oss. Det undrade han varför ja ville ge. Hmm, jaa kanske för att vi ju trots allt förlovade o du påstod dig älska mig mest av allt i livet o ja kände samma sak, då är det väl kanske inte så konstigt om man vill ge det ett fint avslut?

Insåg tidigare idag att hans känslor för mig som han påstår sig ha kvar iaf bara är rena lögner. Undanflykter. han slutade antagligen älska mig för länge sedan, och jag som bad om att han alltid skulle berätta för mig om fallet någonsin skulle bli så för att underlätta för mig. Insåg idag att det han gjort gör man inte mot den man älskar, oavsett hur dåligt man än mår. och jag tror inte ens han mår så speciellt dåligt, han klarar ju av skolan o sånt, det gör man inte om man mår så jävla dåligt som han påstår sig göra...


ÄH skiter i detta nu. han ska få brevet o skivorna för det har ja redan skrivit o brännt ut, sen får det va. Orkar inte med detta längre. hans nonchalans. Säger en sak, agerar på ett annat. Vafan är det då? Vad sägs om lite ärlighet istället, då har man ju lättare att gå vidare... Men när en person säger han mår dåligt, beter sig inte som att han gör det, säger att han älskar en, men ändå lämnar en såå snabbt att man knappt hinner blinka, säger att han vill va ens vän, men ändå inte verkar engagera sig det minsta i att vara det, då e det kört! Anser faktiskt inte att det är mig problemen ligger hos. jag hade skött detta betydligt snyggare än han gjort. jag hade varit ärlig och ist för allt detta bullshit. Tror han att det får mig att må bättre? Visst, sanningen sårar men vafaan. Det gör väl detta minst lika mycket också!


Nä nu är ja trött på detta....

Längtar mer och mer till London och en nystart! Inga fler killar på ÅR! de senaste ja haft har alla svikit mig så nu får det va nog. jag ska fokusera på mig själv denna gången o bygga upp mig själv för det behöver jag verkligen göra nu.

Ovido - Quiz & Flashcards