Alla inlägg den 13 september 2007

Av Fairy J - 13 september 2007 23:24

Kan intw hwla livet va som ett benzo rus? ÅÅh vad skönt det hade varit. Oj va ja måste skrivit massa saker ja inte minns till Robin igår (!) Äh vem bryr sig! Längtar till London, ska fan jobba röven av mig där nere. Drar redan nästa helg, HOPPAS jag kan då. Sara hade skrivit, skönt man har nån mer än syrran som man känner lite iaf :)

Kommer aldrig glömma robin helt. Kommer ju att komma hem ibland, och då kanske gå på fetser där han kommer att va, men ja ska klara detta! Jag har inget val! Tur i oturen att han gjorde slut. Men förbaskat skönt att få komma iväg utomlands iaf. Måste spara 30 000 kr till indien. det e mkt pengar! (!) Men sen ska ja ju va där 3 månader oxå.... Ja herregud! Ska det inte bli kvinna av mig efter detta ja då vet jag inte vad! Dessutom blir det kanske aldrig ens Indien. Ska sluta planera så mkt. Läste mina gamla dagboksinlägg. Planer, planer, planer. Ska spara iaf! sen får vi se va som händer efter London. Dit ska jag iaf det är bestämt! Och det känns bra!

Av Fairy J - 13 september 2007 12:43

Ok, äntligen börjar livet att klarna. Kuratorn ringde förut. Hon hade pratat med min klassföreståndare på skolan och berättat hur läget var med mig, att jag mår skit och inte kommer klara av att se honom varje dag i skolan, så klassföreståndaren hade haft förståelse och sagt det att ja ska skicka en ansökan till nästa höststart så får ja ett första tjing på att komma in! Känns underbart! Jag VILL ju verkligen bli sömmerska o hålla på med textil o kermaik, men det är ju omöjligt att härda ut o göra det när ja ser han varje dag. Så stark är jag INTE! Men nu har jag iaf möjligheten att göra detta nästa år ist. Så nu blir det London! Kollade nyss flygen, åker troligtvis nästa söndag! Bara han inser att han måste hjälpa mig med hyran. Visst, lägenheten står på mig, men det var ju enbart för att båda har betalningsanmärkningar o mamma fick gå in som borgenär. Jag hade ju aldrig flyttat till en tra för nästan 4000 själv? På pappret står den på mig, men det va vår gemensamma lägenhet och har karl lite jävla vett i huvvet så inser han att han måste hjälpa till med halva hyran för förra månaden, denna, och de tre kommande som det är uppsägsningstid på.

Så pass barmhärtig måste han väl ändå va att han hjälper till med det? Annars är han ju rakt igenom ond!

I vilket fall... LONDON! Har planerat denna resa i så många år, men aldrig kommit iväg pga förhållanden osv osv... Nu är katterna det enda som binder mig kvar eftersom jag fick det svaret ja fick från skolan. Bor gratis hos syrran och ska söka jobb lite överallt. Festa kommer jag ju inte att göra, utan det blir till att spara för sen i vinter vill jag till Indien! har tre kompisar som ska dit i vinter som jag kan möta upp :)

Är så glad att skolan sa att jag får en chans igen nästa år, sååå jäääävla glad! Bara pappa går med på att ha hand om katterna. har redan pratat lite med farmor och hon har sagt att hon också kan hjälpa mig.

Återkommer senare.... tjing!

Av Fairy J - 13 september 2007 10:14

SÅ. Då va allt över. Sagodrömmen är slut. Finito. Bye bye. Fick svaren ja sökt efter igår av honom. Bad honom gå in på msn och där klargjorde han att det aldrig mer kan bli vi, han ORKAR och VILL aldrig mer att det ska bli vi. Han är helt enkelt slutkörd för jag har varit för ansträngande att vara tillsammans med tydligen. JAHA! Men varför inte spottat ur sig det LIIITE tidigare ist för ett Abrubt hejdå!? Jaja, nu har jag fått mitt svar iaf, och kanske kan försöka gå vidare. Är fortfarande chockad att det blev såhär. Och när jag märkte att det var någonting med honom och han vägrade säga var det var? Hade inte det varit ett bra tillfälle? Känslorna han sa sig ha förra veckan stämde, men han orkar som sagt inte med min sjukdom. En sjukdom ja dessutom håller på att bli frisk ifrån och som han visste långt innan vi blev ett par att jag hade! Ger man sig in på så djupt vatten som han har gjort med mig så får man väl fan ta o va ärlig o säga om det är saker man mår dåligt över så att man kan få en chans att ändra på det? Visst, har nog lagt en del av mitt dåliga mående på honom... Men hade han bara NÅGONSIN sagt att han ansett det var jobbigt så hade jag förstått det! Vissa saker kanske man borde fatta själv men det gör man inte förän andra säger det till en! Dessutom va det aldrig min mening att lägga någonting på honom, det bara blev så. Och hade han mått dåligt så hade jag funnits där för honom!!!!!!!! Jahaja----Sagodrömmen e helt slut. Blir aldrig han och jag igen. Ja TACK kanske man ska säga för ärligheten iaf! Lite för sent dock men men... Jag mer eller mindre BAD honom ge oss en ny chans. Har ju fan kontaktat bå de kurator o psyk för nya mediciner samt satalsterapi. Men icke. Är arg på mig själv att jag sket i min kontakt i vintras NÄR ALLT VA SÅ JÄVLA BRA MELLAN OSS!!!!! Anser han ändå som en stor fet lögnare, som inte kunnat va ärlig från första början. Och som vägrar ge oss en ny chans, allt hade ju kunnat bli så mkt bättre om jag bara VETAT att han sett allt som en så stor börda! Trodde dessutom ja var med barn (!) Men mensen kom som tur väl var idag. Tack gode gud för det!


Ok, framtidsplanerna. Jaa hur fan ser dom ut egentligen! Eftersom ja inte kommer klara av att se människan varje rast i skolan så blir väl alternativet att hoppa av. Det blir aldrig som man tänkt sig. FYFAN! En månad. Super fin lägenhet. Sen - BORTA! Jaja lägenheten måste ju sägas upp omedelbart. Hoppas han är så pass smart att han fattar att han måste hjälpa till med hyrorna osv... Sen är ju då frågan. Vad gör jag om inte jag ska gå i skolan. Mitt alternativ. RESA! Resa bortbortbort! Precis som syrran gjorde när hennes pucko till pojkvän dumpdae henne för en annan, och sen friade till henne. Då stack hon. BORT! Och kom aldrig mer tillbaks (iaf inte för o stanna längre än ett par veckor) o nu bor hon i London. London har massor av möjligheter för mig... Så jag har redan pratat med henne och det finns ett alternativ att jag kan få flytta dit - omgående!! WIIIE! LYCKA iaf! Och sen frågade Linnea mig om vi ska ta Indien. Funderar. Varför inte!? VAD stoppar mig?! Bara jag får jobb direkt i London så kan jag ju kanske spara pengar eftersom ja bor gratis hos syrran, och sen dra ner dit!!!!!! ÅÅÅH lite bättre är det idag iaf! Men det visste jag att det skulle bli bara jag fick svar! Så...eh... TACK Robin. EHHH. Lite fel o säga det också kanske för jag  har då aldrig märkt att din mun haft dragkedja så det vatt så svårt för dig att tala ut? Men som sagt. Slutar Robin på skolan så kan ju kanke jag gå kvar. Men att glömma en person man älskar o som inte vill ha en, o att behöva se den människan varje dag... den går ju inte det säger sig självt!

Kuratorn på skolan ringde förut. Hon skulle kontakta mina klassföreståndare samt rektorn och se vad  dom har att säga om alternativet att jag börjar nästa år ist. Hon skulle lägga goda ord för mig, så har man tur så säger dom att dom har en reserverad plats till mig tills nästa år och iaf kan jag dra när som! Enda problemet är pengar....! HMMM det är liite ruttet! Men det löser sig!

BTW har mamma köpt en dator till mig! En dell, 19 i plattskärm o hårddisksminne på 160 =) Är jätteglad för det!

Börjar se Robin som en stor feg tönt nu. Som lovar saker han inte kan hålla, så vafan ska jag med han till? Had einte ens velat ha tillbaks honom nu om så väl han hade velat det-... Klarar mig utan patetiska små nollor med noll empati. hoppas han får smaka på sin egen medicin en vacker dag! Håll tummarna att skolan säger att allt e lugnt, för isf.. HEJDÅ SVERIGE!

Ovido - Quiz & Flashcards