Direktlänk till inlägg 18 april 2008

Kyla&Funderingar

Av Fairy J - 18 april 2008 02:09

Det ar sa kallt... Skruvat upp varmen,, fastan att jag inte far.. Vinter anda in i ryggmargen pa mig... Mina fingrar ar frostiga,, kanner mig som en isprinsessa, kall och... livlos.

Vill sova,, men huvudet vill inte sluta fundera,, Fundera pa massa saker,. Sa som varfor vi egentligen existerar egentligen..Varfor existerar jag? Vad ar mitt uppdrag pa denna jord? Om man vill ha svaret pa alltihop, galler det bara att fokusera tillrackligt intensivt>? Jag saknar min tarot kortlek. Behover vagledning, vill lagga en stjarna och fa hjalp pa vagen. Min fina kortlek dar hemma,,, Kanske skulle kopa en ny i mystery shop i covent garden., En del bocker om magi jag vill dit och kopa i vilket fall.

For att vi ska bli lyckliga sa maste vi ju ma bra i oss sjalva,. Hur gor vi det nar vi jobbar hela dagarna och sen ar sa trotta att vi bara vill slappa och sova? Tankarna snoar in pa alldagligheter, tappar det viktiga. Karlek. Sa ar det iaf for mig,,  Eller nar verkligheten tvingar oss till att fly faltet for att den blir for hard att stanna kvar i.. Inte sa lustigt att man ar som man ar, varlden ar hemsk ar det bara jag som anser detta? Eller hur gor alla ni andra nar ni star ut med den och balanserar allt sa bra. Fast alla balanserar val kanslor pa olika satt. Ni kanske gor det pa ett mindre bra satt, eller kanske inte era tankar ar lika trassliga.... For mig ar det sa mkt,,, hat och elakheter,,, Blickar fyllda med smarta,,, Ett gratande barn, en overkord kat, sa mkt lidande i allt runt omkring...En hemlos som sitter utanfor tuben men som inte ens jag orkar titta at langre efter ett halvar har. Jag gav dem pengar forsta manaderna, tills jag insag att jag knappt har rad att overleva sjalv (bokstavligt talat) da kan man ju inte ge mer,. Du har ditt - jag har mitt. Du gor dina val - jag gor mina.  Men vi ar val anda av kott och blod vi allihop? Forrutom han "Tree man" som ajg for ovdrigt ar helt saker pa att det ar en komplott. Hur skulle man kunna fa en sjukdom som skapar en till halften vaxt? Logiken finns ingenstans,,, Men ar logik eg ocksa en illusion? Och om han nu ar ett trad, betyder det att om jag har tur mina vingar kanske snart kan borja vaxa ut?


Ibland ar jag glad att jag ar kansligt och fundersamt  lagd. Som fisken jag ar sa kanner jag sa mkt, hela tiden, varje sekund. Men det kan samtidigt bli min varsta fiende, detta kannande. Kan kanna minsta lilla energi, detta skrammer mig och gor mig nervo. Inte nagot jag eg vill men av nagon anledning fotts med kunskapen att kunna kanna av andra manniskor energier och auror valdigt bra.

En annan sak jag tankt mkt pa, ar hur amn eg ska va for att bli accepterad. Vem ar jag eg, om jag inte hade varit tvungen att anpassa mig till alla andras asikter OM VEM OCH HUR JAG SKA VA hela tiden> Sann lycka borde val ligga i att leva ut sina kanslor och sin personlighet 100%... I mitt fall ar detta en omojlighet. Kanske ar det for att jag inte vet 100% VAD jag kanner eller VEM jag ar som det blir sa. Men jag kanner att jag borjar narma mig, nasta provning kommer ge sa mkt mer. Provningen jag borjar om 3-4 manader... En provning som innefattar stillsamhet. Nagonting jag inte begriper begreppet av i nulaget, men som det ska bli intressnt att lara kanna battre.


Ska se om Synergy kan ge mig mer an en musikalisk orgasm imorron. Det ar ju healing area, filosofi samtal osv,, ska kasnke ta och luska lite i allt. Mkt fragor och fundering jag skulle vilja bolla med nagon som ar pa samma vaglangd...



Krypa ner i sangen nu, med mina frostbitna hander, tar och nasa... Djupt ner under duntacket,, Blunda hart. Hoppas drommarna blir goda xxxxxxxxxx

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Fairy J - 29 december 2011 05:51

Efter julen blev jag förskyld, så senaste dagarna har jag bara legat hemma och försökt kurera mig.. Jäklar va produktiv ja varit i att researcha olika områden! Har googlat bali, naturvandringar i norge och tagit reda på mängder av fakta angående olik...

Av Fairy J - 29 december 2011 05:34

Shit va länge sen det va ja bloggade här haha... men jag hade bra musiksmak redan för några år sen verkar det som :P hmm, kanske skulle man börja använda bloggen igen lite då o då?...den som lever får se, ljus o kärlek ...

Av Fairy J - 26 februari 2009 22:07

Waaah, kakar lite mat fran tidigare o lyssnar pa sensient. Forbereder mkig, kl 3 splear namligen Sensient o klart som fan ja ska dit! Antligen lixom.. Sa javla svart att fa sen han i denna delen av varlden! Sa ska strax duscha o fixa till mig sen dr...

Av Fairy J - 11 februari 2009 23:50

Livet kanns skont att leva!! Har varit och fixat haret.. Blev morkrott med kort snedlugg - assnyggt! Ska fixa upp lite foton sa snabbt ja kan.. Har haft 3 dagar ledigt pa jobbet for vadret har vatt daligt och da e det ju ingen ide att ga ner dit efte...

Av Fairy J - 2 februari 2009 15:05

IIscha...Skulle jobbat idag nere pa mitt nya jobb pa stranden men gick aldrig dit. Jag vet att jag maste, men jag bara vagrar,. Jag vill inte sa enkelt ar det!!!!!! Jag HATAR att jobba som servitris.HATAR..Hmm skrev jag att jag HAATAAAR det?? Klarar ...

Ovido - Quiz & Flashcards