Direktlänk till inlägg 18 januari 2008

Arbetslos

Av Fairy J - 18 januari 2008 20:43

Jahopp. Sa va man utan jobb! Ovantat? Icke.. Men trots allt sa gick det riktigt bra idag pa jobbet, men min manager tyckte jag skulle sluta iaf.. Dom har sparkat 3 st senaste veckan, alla nyanstallda, sa nu ar det bara dom gamla veteranarna kvar pa stallet. Och enligt managern sa beror inte detta pa min kapacitet inom jobbet utan pa att nu i januari nar det inte ar lika stressigt langre, sa behover dom inte lika mkt folk. Och dom som dom behover ar dom som kan jobbet in && utantill, for bar personalen ska dom tydligen oxa skara ner pa for att spara pengar, sa da maste servitriserna va bade pa golvet samt i baren och han trodde det skulle bli lite for stressigt for mig. Hell yeah! Jag ar inte en maskin jag ar kvinna!!!!! ;)

What ever, skiter i jobbet i sig, har velat byta lange, men hade ju eg helst sett att detta hant nar ja redan har ett nytt jobb men, men.. Hoppas nu bara ja far ett nytt jobb SNARAST... Har iaf lite pengar o klara mig pa nu tills fredag da min sista lon kommer in sa ja kommer ju klara mig ett tag, men det ar ganska akut anda..


Sara ringde och sa att hon och Russel pratat med hans jobb, och att det finns ett jobb som receptionist dar. Dom behover tydligen nagon akut, och att ja inte har erfarenhet inom den typen av jobb gjorde tydligen inget.. Sa ska ringa och prata med dom pa mandag.,. Tanker inte ropa hej, men det hade varit sa jaaavla nice me ett dagstids jobb. Mandag till fredag, ledig helgerna, battre betalt..osv.. Men far se, ska soka soka soka i dagarna iaf och hoppas att natt dyker upp. Vill verkligen inte behova aka hem bara for att ja inte har natt jobb :S:S:S Kan jag anda inte gora for tillfallet for mitt pass ar trasigt, vilket betyder annu mer stress att ja hittar ett jobb for alternativet aka hem finns ju inte da ju...

Ah, det gor det anda inte, vill veeerkligen inte hem till Sverige!!


Hmm, ja undra vad som hander denna helgen.. Ar ju som sagt fest imorn pa Jacks, men Sofie vill inte dit :( Jag vill festa det ar ett som ar sakert iaf..


Ikvall vet ja inte heller hur det blir med allt an.. Sara && Sofie ar hemma hos Sofie o gor smycken, vart marke ska forresten heta Skogsra, Sara som kommit pa, fint va?? Hihi ***

Aker kanske dit nar syrran kommit hem sa jag far mina pengar..


HAHAHA! Forresten, forsov mig i morse. Vaknade 09.20 o borjar jobba 10, sa ja borstade tanderna o kladde mig o sen typ sprang jag till bussen sa jag hann inte fa med mig nyckeln.. Miles ar val hemma efter jobbet det ar han ju alltid tankte jag, men givetvis va han inte det idag nar jag kom hem. Sa jag satte mig pa trappen och vantade.. Da kommer Screamers mamma gaende mot sin port och ser att ja sitter dar sa hon TJATAR in mig in till dom sa nu har jag varit hemma hos screamers som for ovrigt heter Luka och ar sjukt sot! Meeen, spelar ingen roll for som den ungen skriker! Fast han holl flabben medans jag var dar inne iaf, thank god!


Ok, that's all 4 today, onska mig lycka till i mitt jobbletande!


X

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Fairy J - 29 december 2011 05:51

Efter julen blev jag förskyld, så senaste dagarna har jag bara legat hemma och försökt kurera mig.. Jäklar va produktiv ja varit i att researcha olika områden! Har googlat bali, naturvandringar i norge och tagit reda på mängder av fakta angående olik...

Av Fairy J - 29 december 2011 05:34

Shit va länge sen det va ja bloggade här haha... men jag hade bra musiksmak redan för några år sen verkar det som :P hmm, kanske skulle man börja använda bloggen igen lite då o då?...den som lever får se, ljus o kärlek ...

Av Fairy J - 26 februari 2009 22:07

Waaah, kakar lite mat fran tidigare o lyssnar pa sensient. Forbereder mkig, kl 3 splear namligen Sensient o klart som fan ja ska dit! Antligen lixom.. Sa javla svart att fa sen han i denna delen av varlden! Sa ska strax duscha o fixa till mig sen dr...

Av Fairy J - 11 februari 2009 23:50

Livet kanns skont att leva!! Har varit och fixat haret.. Blev morkrott med kort snedlugg - assnyggt! Ska fixa upp lite foton sa snabbt ja kan.. Har haft 3 dagar ledigt pa jobbet for vadret har vatt daligt och da e det ju ingen ide att ga ner dit efte...

Av Fairy J - 2 februari 2009 15:05

IIscha...Skulle jobbat idag nere pa mitt nya jobb pa stranden men gick aldrig dit. Jag vet att jag maste, men jag bara vagrar,. Jag vill inte sa enkelt ar det!!!!!! Jag HATAR att jobba som servitris.HATAR..Hmm skrev jag att jag HAATAAAR det?? Klarar ...

Ovido - Quiz & Flashcards