Alla inlägg under mars 2008

Av Fairy J - 16 mars 2008 00:33

Ibland undrar jag hur jag nagonsin ska kunna flytta harifran igen!

Jag kom hit med typ, ingenting, skit i ryggsacken!

Jag har ju borjat mitt nya liv har, allt jag saknat tidigare i mitt liv har jag har! De mest underbara manniskorna man kan tanka sig forgyller min vardag, annorlunda manniskor fran alla varldens olika varldsdelar... kanner mig fullbordad har!

Alskar den har staden! Den ger mig allt jag vill ha, musiken, scenen, kulturen - manniskorna! Ju mer tiden gar, ju mer alskar jag att vara har. Varje helg ar ett aventyr, sa mkt mer an en vanlig utgang, nya upplevelser, nya vanner, nya stallen att besoka... Det finns sa mkt har, skulle inte ens ga att forklara om jag forskte, har man inte bott i London och varit runt i psy scenen har sa fattar man inte.. Gar inte att jamfora med hur det ar hemma i Sverige! Inget gar att jamfora med hur det ar hemma,,, Vaxer sa mkt har med, har blivit mkt mer sjalvsaker, social, har aldrig angest langre knappt... Har hander det alltid natt, Big city , energy, dark && twisted,, bounce baby!


Blir mer && mer tveksam pa skolan till hosten,,, Vill plugga, men har ar jag for forsta gangen pa riktigt LYCKLIG. (Aven fastan allt kan vanda pa 5 sek har och da ar det inte lika kul!)


London fullbordar mig.


Pete ska ge mig massor med studsig fullon/progg, och sa ska han lara mig mixa, lovade han IDAG!


Ja ni ska fa se ^^

Av Fairy J - 15 mars 2008 23:57

Haha! Hektisk helg =)

Akte hem till Sofie en runda igar kvall, sen akte jag till London Bridge dar ja traffade Naylan m/fl och sa gick vi pa Jack's. Va uppsatt pa gastlistan sa jag slapp betala ^^

Inte lika mkt folkm om vanligt dar, sa man kunde faktiskt rora sig denna gangen pa dansgolvet!

Hade grymt kul iaf, senare akte vi hem till Mark && Titts, dar vi spenderade resten utav dagen... HAHA sjukt kul har ja haft, sjuka grabbar dom dar!


Nu ska ja sova,,, borjar nya jobbet imorn,,,


xx

Av Fairy J - 14 mars 2008 01:04

Pumpkinseed gifter sig nasta vecka!

Hehe, han e BAST i varlden, fick en inbjuan tidigare idag:


Greetings children of nature and children of God,children of the rainbow, and those who party hard!

I'm happy to announce that after searching far and wide, I've finally found somwhere for our energies to gather to celebrate my wedding day!
I want all of you to keep in mind that Thurs 20/03/08 is not only a day put aside to celebrate me and my wedding (although this would be ideal-haha). Its also a day put aside to celebrate eachother,life,love, the
universe and everything we have to be gratefull for! I want each and every one of you to know that you are special! I want you to know that you have recieved this msg because you are a blessing and that you mean something to me! All of you have touched my life! You have contributed to my life in 1 way or the other.You have made me laugh, you have taught me things, you have danced with me and most importantly, you have helped me grow! You bitches have enhanced my life and therefore contributed to my happiness- Ultimately keeping me here in the U.K
Ok-So this wedding is not only a party, for me it's the beggining of the end of a very very rocky road.I would be honoured if you could all come down to celebrate this milestone with me!
BAR:come to 2-4 Hoxton square, N1 6NU- Closest tube- Old Street
I couldn't book tables so can we all come early pls- I want you all there- Once the venues full, they won't let you in! I've chosen the east side so that we can move around if we don't like where we are- As you know, there's lots to choose from!
TIME: come from 18:30 for 19:00- Lets get tipsy then go somewhere else!
DRESS: Come as you are my colourfull children- Be comfy as we going dancing after- maybe Mother bar or somewhere scandalous!!
GIFTS: I know you all stressing about getting something for your queen! Pls don't get me anything! If you were planning to get me something, just put the gift amount into an envelope as this will go towards paying for my final visa( I'm broke ok and I can't work now because I have a tourist visa so don't judge!) I'll ask my sugar daddy to pay the balance of the visa! For those who were not planning, just bring your shady asses down anyway!!
can you bring friends? Of course! Bring your granny too! You and I have lotsa mutual friends which I don't have on FB- pls let them know-
That's it really! Anything you wanna know, call me. See you on Thursday!

Naylan


Ska ge han natt jattefint fastan han sager att han inte vill, men ja kanner han och jag vet att han vill innerst inne! Heehhe =) Ska bli saaa kul!

My best friend in London is getting married! Men oj va mkt folk det kommer att komma, han kanner ju verkligen ALLA den gossen!


Fina sjal, underbara van! Love you angel, baby, starchild!

~~~LOts Of lOve&&enErgy!~~~~




OJ!

Av Fairy J - 13 mars 2008 03:03

Hur har jag kunnat missa?

Gataka - Bless the mess


FullOn, the energy,,


Dododododo

Ah ah ah

yeeah


NICE ONE!


:D

Av Fairy J - 12 mars 2008 23:16

Det har skulle blitt en skit rolig dag... Men allt borjade strula i morse. Loning, sa jag gick till bankomaten for att ta ut mina pengar, forsta gangen ja anvande mitt nya bankomat kort... GIVRTVIS funkade det inte, och tiden for klippningen va redan 9.30 sa ja kunde lixom inte vanta tills banken oppnade (10.00) for att ga in och fraga vad som var fel. Fick ett psyk bryt skull man val kunna kalla det. Eller, ja blev abra sa javla ledsen. Hade verkligen sett fram emot att unna mig en klippning, typ huur lange som helst, och sa bara sket allt sig! Ringde och avbokade tiden, sen ringde jag banken som sa att jag maste ga till en lloyds bankomat ochb ta ut pengarna forsta gangen for att aktivera kortet! SMARTO! Kunde dom ju sagt pa banken nar jag skapade kontot ju! Men detta va inte allt. Akte till Bromley for att kunan ta ut pengar i en lloyds bankomat eftersom det inte finns nan i Beckenham, men det funkade fortfarande inte! sa jag gick in pa banken och fick hjalp av en trevlig dam. Da visade det sig att det va fel kort jag forsokt ta ut pengar med! Saken ar den, att lloyds skickade bara ett kort till mig, samt en pin kod, sa ja trodde ju garanterat att det va det kortet, men tydligen va detta ett transaktions kort, och dom hade inte skickat mig mitt bankomat kort an! Jaja, gick att ta ut pengar pa banken iaf, sen ringde jag Toni&Guy, och som omvaxlings skull hade ja faktiskt lite tur och fick en ny tid kl 13.45 Akte dit, och satt dar i 4 timmar medans dom donade mitt har!

Det ar ju en studets akademi, sa det ar ju elever som fixar haret pa en, darav det billiga priset (5 pund!) sa det ar val darfo det tar sadan tid. Sa min date me Jana i camden fick jag stalla in, blev klar kl 6 nar camden stanger...

Blev iaf helnojd med frisysen, plus att ja fick fargningen pa kopet! Det skiftar i olika bruna nyanser, luggen ar tillfixad och haret ar jatte mkt uppklippt sa det blir en jatte snygg volym.. Min frisor va dessutom jatte sot! Hehe ** ;)


Efter detta stack jag tillbaka till Beckenham och gick pa min kurs, inte vatt dar pa 3 veckor sa ja e ganska mkt efter alla andra, men fick ratt mkt gjort. Nu ar alla delarna utklippta sa nasta vecka kan jag borja sy ihop dom, hopaps det blir bra..

Iaf, pga min angest attack i morse ar jag helt slut, och har haft en stor angest klump i magen hela dagen. Allt bara brast, kandes som ja skulle ge upp och gora natt riktigt dumt, men av nan anledning styrde jag till tankandet och redde ut situationen, det ar jag glad over..

Imorn blir det Croydon igen och career eventet. Hoppas det kan ge natt..

Fixar ja ett nytt jobb snarast sa lagger ja nog 80 pund pa min Boom biljett, lika bra att fa den kopt redan nu sa man vet man kommer ivag...


Nu ska jag soka online jobb, fixade till ett cover letter efter mkt om och men igar, om det ar sa himla bra vet ja inte, det marks val om nagon hor av sig...


xx

Av Fairy J - 11 mars 2008 22:31

Hmm,,, denna stan e inte latT! Nu har ja blitt av me mitt nya jobb pga missforstand och dalig personkemi melaln nya chefen och mig... Att hitta en bra manager i den har stan verkar va GANSKA sa svarT!

Sa va ska man gora nu?? Leta nytt, ger den en vecka eller tva, annars aker jag hem. Ser det inte som ett forlorande, har upplevt, sett, utvecklats sa oerhort mkt sen ja kom hit. Ar stolt over vad jag lyckats med har borta. Nar ja kom hit hade jag mer eller mindre ingen yrkeserfarenhet alls, bott i en liten hala pa landet i hela mitt liv... Va valdigt naiv och blaogd! Nu har jag insett hur det ar att leva i en av varldens storsta stader, och nar ja va ovann med syrran, helt pa egen hand dessutom.. Tur jag traffat sa mkt vackra och underbara manniskor har borta som hjalpt mig.

Men jag tanker ge mig fasen pa att hitta ett nytt jobb, nu har jag iaf erfarenhet av yrkena jag soker. Det va val sakert lite dar skon klamde pa detta jobbet, att ja ljugit i mitt cv och sagt ja jobbat inom retail innan,, Det har ja ju inte :S Men vad ska man gora da? Servitrisjobb va for stressigt for mig...!

far ja inget sa aker ja la hem igen, och som sagt, men ett bagage fullt av nya insikter och personlig utveckling..

Men ja HOPPAS ja far ett nytt jobb, galler bara att ut och lamna cv.n, va pa tok for lat med det forra gangen! For ja VILL stanna har tills i sommar, det ar mitt mal, och det hade vatt grymt att uppna det...

For ovrigt vet jag inte vad som hant med mig. Sedan jag flyttade hit har jag knappt varit arg en endaste gang, men den senaste veckan har det fullstandigt bubblat irritation i mig. ALLt ar irriterande, alla J*vla skrikiga britter for att namna en sak. vad ar det for fel pa dom? Maste deras decibel niva va uppe i 100 HELA tiden dom pratar? Ar som knivar i oronen pa mig! Eller, alla OTROLIGT irriterande andra krangel saker... Hmmm, undra om det ar detta som hander med folk nar dom bott har ett tag?? Nu ar ja jatte irriterad for ja maste skriva ett cover letter pa engelska for att kunna soka online jobb,,,,  ddaaaaaaahhhh....


Som vanligt saknar ja alla dar hemma,,, Spec nu, nar Jessica har det som hon har det! Nar robin gjorde slut med mig, och ja va sa javla lessen forsta manaden, va hon som en angel for mig. Trostade mig och hjalpte mig, och lyssnade pa mitt malande om honom honom honom tills ja inte hade mer att saga om honom.. Onskar ja fanns dar for henne nu och kunde hjalpa henne lika mkt! Forsoker sa gott jag kan nu, men det ar anda inte samma sak nar man ar sa langt ifran varann!

Du ska iaf veta att ja alskar dig gumman!

Far val fortsatta med mitt traaaaaaaakiga letande efter en cover letter mall

bleeeeeeeeeeeeeeeeh,.,.,;;;;;


/x/x/x

Av Fairy J - 9 mars 2008 20:46

AHHA! knappt man tror det e sant! jag minns nar man va som allra javligast for narra ar sen, da va det natt javla pucko som kallade sig for jontebula som alltid skrev till en trots typ 10 000 brutala dissar,, han har letat upp mig igen och skrivit till mig!!!

fy faaan, sa javla patetiskt, vilka manniskor det finns i den hara varlden!


har typ tvattat ALLA mina klader eller, aa typ, har en vaska kvar (!) vet inte hur jag ska gora sen nar ja flyttar hem, har 3 proppfulla resvaskor har :S:S:S:S

kanns nice o ha allt tvattat iaf...


langtar tills onsdag, loning! fyy va det ska bli underbart! ja ska forst till toni&guy pa morronen och klippa mig, sen ska jag och jana till camden o dar ska det shoppas ^^ vill ha:::

*nytt tribu smycke

*nytt startessa linne

*thai byxor

*massor me leopard monstade o svarta tights att klippa hal i

*nytt balte

*svart fuskskinns jacka

*svarta boots


^^


far se hur mkt ja har rad med, kommer inte kunna ha rad med allt ja vill ha, maste spara en del med, men tightsen och jackan ska ja forsoka hitta pa primark. billigt o bra, hitta min forra jacka dar for typ 7 pund! ooo inte shoppat till mig sjalv sen innan jul, kan knappt barga mig!

jana har kopt en mega super duper varsta braiga kameran me, sa ja tankte vi kunde ta massor emd kort, vill ha lite nya pa mig, samt henne. hon aker tillbaka till tjeckien nasta manad forresten :( har inte kannt henne spec lange men kommit henne nara anda. for hon bodde i samma hus som nicola, och nar han holl pa o jobba sig nu ap slutet sa hangde ja alltid inne i hennes rum, vilket gjorde honom svartsjuk! come on! hur patetiskt far man bli?? killar!! trott pa dom nu! fast det e ja alltid, andra blir det ofta som det blir anda,,det finns bara 3 bra killar har pa jorden och det ar naylan, russell o pappa ^^ =)

anyway, jana och jag skulle akt till stonehenge eg, kostar 75 pund och da far man privat visning inne i sjalva cirekln, men ja kommer inte kunna aka med for ja har inte rad :S damn, hade vatt sa kul att se, well blir kanske att ja aker ensam till varen, tror inte ja har sa mkt andra kompisar har som ar intresserade av att se en cirkel med gigantiska stenar, hihihi.. eller vem vet..


nee nu skriver ja som vanligt bara massa tjaffs i brst pa annat.. ska ta en cigg med dianne och sen ta min stora feta vaska (en av dom) och bege mig till beckenham igen.. kanns lovely!



love&&light///x



Av Fairy J - 9 mars 2008 01:46

Har inget kul o skriva, sa ja skriver bara lite skit i brist pa natt annat att gora..

Har ont i nacken, maste sovit lustigt inatt.

Har haft natt hemskt humor idag, fatt bita mig i tungan flera ganger for att ja vatt sa irriterad.. Troligtvis pms,,, varfor ska man ha sant?? Urjobbigt.. Speciellt i denna stan dar det ar sa OOOTROLIGT mkt jobbigt folk overallt!

Venom party ikvall, men jag ar duktig och stannar hemma.. Inte kul att ga ut nar man ska jobba dagen efter och inte har nagra pengar. Energin ar ganksa lag just nu dessutom vad det galler fester, har sa mkt annat ajg vill gora nu sa nu ska jag ta det lugnt med att ga ut ett tag. Maste satta igang och trana,, men det kan jag forhoppningsvis gora redan i nasta vecka,, Ska bli skont med lite rutiner och ett "normalt" liv igen, senaste manaden har ju vatt lite..upp&&ner med allt.

MEN man lar sig ju av sina misstag, det ar val ddet livet gar ut pa i slutandan. Att man ska mogna och fa nya insikter.


Har langtat hem en del senaste tiden. Eller inte hem HEM, utan mer langtat efter typ att bara aka hem nan vecka lr tva och traffa alla. Forhoppningsvis kommer mamma hit snart och halsar pa ia, da blir jag glad =)


Neee, finns verkligen inget kul att skriva, men jag vill skriva, bara for ja har trakigt och inte vill ga och lagga mig an, aven fasten kl ar ratt mkt och ja borde. Ah vafasen, lika bra att bara ga och gora det...


Sta pa dig forresten Jessica, du ar for bra for honom, det far du inte glomma!


Goo natt 

Ovido - Quiz & Flashcards